Reklama firmy to bardzo ważna rzecz w każdym biznesie, dlatego jak najbardziej trzeba zadbać o to, aby stworzyć coś interesującego. Reklamować również można się w wielu miejscach, ale zawsze najskuteczniejsza jest reklama Google.
W sieci oferowany jest specjalny system reklamowy Google, z którego na dzień dzisiejszy korzysta wiele firm i stale, z dnia na dzień, liczba zainteresowanych firm rośnie. W jaki sposób działa taki system i jakie korzyści może przynieść?
Co to jest system reklamowy Google?
System reklamowy Google nazywany jest najczęściej Google Ads. System ten służy do budowania i zarządzania kampaniami reklamowymi. Obejmuje on przede wszystkim:
- wyszukiwarkę Google,
- sieć reklamową witryn stowarzyszonych.
Ponadto system działa w modelu licytacyjnym, czyli reklamodawcy deklarują, ile chcą zapłacić za reklamę. Stawki są więc silnie uzależnione od konkurencji w danej branży.
Rodzaje reklam w systemie reklamowych Google
Przede wszystkim należy podkreślić, że system reklamowy to kilka różnych rodzajów reklam, które składają się na jedną całość, czyli na jeden konkretny system.
Do tych rodzajów reklam przede wszystkim należą:
- reklamy tekstowe w wyszukiwarce,
- reklamy typu „Tylko połączenie”,
- dynamiczne reklamy w wyszukiwarce,
- reklamy produktowe,
- klasyczne reklamy bannerowe w sieci reklamowej,
- reklamy animowane HTML5 w sieci reklamowej,
- reklamy elastyczne w sieci reklamowej,
- reklamy w You Tube,
- reklamy w poczcie Gmail.
Zarządzanie reklamą i optymalizacja
Oczywiście system reklamowy Google daje możliwości zarządzania reklamą i optymalizacją. Jest to możliwe z pomocą graficznego interfejsu dostępnego przez stronę www. Dzięki takiemu zarządzaniu można w odpowiedni sposób sprawdzać skuteczność systemu reklamowego Google, obserwując konkretne wzrosty zainteresowania daną stroną, firmą lub wyszukiwaniem.
Do jakich klientów można dotrzeć poprzez taką reklamę?
Google daje gwarancję tego, że reklama na pewno trafi do osób, które zainteresowane są danym miejscem, produktem lub branżą, ponieważ reklamowane firmy pojawiają się jako pierwsze w wyświetlonych wynikach, jeśli ktoś korzysta z wyszukiwarki Google. Kolejność w takich wyszukiwarkach na pewno nie jest przypadkowa.
Czy warto korzystać z takiego systemu reklamowego?
Odpowiedź jest bardzo prosta – oczywiście, że tak. Przede wszystkim dlatego, że taka reklama dociera do bardzo dużej grupy odbiorców zainteresowanych produktami, a co za tym idzie, wśród takiej grupy może znaleźć się wielu potencjalnych klientów zainteresowanych usługą, którzy dokonają zakupów w danej firmie.